כיצד לשלוח מכתב בגרמניה

תשכחו מכל מה שחוויתם עם דואר ישראל – מערכת הדואר בגרמנית היא מכונה משומנת ששולחת ביום ממוצע 59 מיליון מכתבים ו 4.6 מיליון חבילות, כאשר מעל 90% מאלו מגיעות ליעדן ביום למחרת השליחה. גרמניה משתמשת במערכת דואר כמעט לכל אינטראקציה הדורשת משלוח דברי דואר רשמי, החל מחשבונות וכלה בחוזים ומסמכים מול כל גוף בירוקרטי. חתימות דיגיטליות או חשבונות באימייל הן לצערנו לא דבר שכיח – כמעט הכל יגיע אליכם בדואר, במיוחד מגופים ממשלתיים כגון עיריות, משרדים האמונים על דמי הורים וקצבת ילדים, ושלא לדבר על משרד הזרים

כבר בימים הראשונים לשהותכם בגרמניה תצטרכו לשלוח מכתבים, ובמאמר זה תמצאו את כל המידע הדרוש לכך.

אפשרויות לשליחת דואר בגרמניה

בגדול, יש שתי אפשרויות לשליחת פריט דואר בגרמניה:

אפשרות ראשונה

לשלוח את דבר הדואר בכל סניף של Deutsche Post. לשם כך תוכלו למצוא סניף דואר קרוב ע"י חיפוש בגוגל מפס “Post Filale + Location”. שם תפגשו פקיד קבלה שייקח מכם את דבר הדואר ולו תשלמו.

שימו לב שלפעמים אין מדובר על סניף דואר מלא, אלא שלוחה בסופרמרקט. ההבדל הוא שבסניף דואר תוכלו לרכוש גם מוצרים נלווים כגון מעטפות וכרטיסי ברכה, בעוד שבאחת השלוחות מגוון האפשרויות יהיה קטן יותר. לשלוח מכתב או חבילה תוכלו בכל מקרה גם בסניף דואר ראשי וגם בשלוחות השונות.

אפשרות שניה

לרכוש בולים מבעוד מועד, להדביק על המעטפה ולשלשל אותה לתוך תיבת דואר צהובה (Briefkasten). בד"כ תיבות הדואר נמצאות בסמוך לסניפי הדואר ותוכלו למצוא מפה מלאה באתר של הדואר. יש לציין שאפשרות זו רלוונטית רק למשלוח מכתבים – ע"מ לשלוח חבילות תצטרכו להגיע לאחד הסניפים.

רכישת בולים ומעטפות:

  • תוכלו לרכוש בולים (Briefmarken) אונליין באתר הדואר או לחלופין לרכוש אותם באחד הסניפים.
  • מעטפות תוכלו לרכוש בחנות של הדואר, בכל חנות כלי כתיבה או באמזון. שימו לב שמעטפה הכי שימושית היא בתקן DIN lang שהיא ברוחב של דף A4.

ככה נראית תיבת דואר – היא תמיד צהובה, לפעמים תלויה על קיר ולפעמים מקובעת לעמוד.

דואר רשום (Einschreiben)

כאמור, מערכת הדואר הגרמנית היא מאד אמינה וכל עוד אין מדובר על מסמכים מקוריים\רשמיים מאד אין כל צורך לשלוח דבר דואר בדואר רשום. אם תבחרו להגיע לאחד הסניפים, בד"כ המוכר\ת תשאל אתכם אם תרצו לשלוח בדואר רשום. יש מספר אפשרויות\רמות שירות – לפרטים נוספים.

כיצד לכתוב את המען והנמען על המעטפה?

מערכת הדואר הגרמנית אינה סלחנית לטעויות ולפיכך חשוב מאד לעקוב אחרי ההוראות, לכתוב את הכתובות ללא שגיאות בכתב יד קריא וברור או לחלופין מודפס.

להלן דוגמה למבנה המכתב:

נעמן

הכתובת צריכה להופיע בחלק התחתון הימני של המעטפה.

מען

הכתובת צריכה להופיע בחלק העליון השמאלי על המעטפה

בול

הבול יודבק בחלק העליון הימני של המעטפה.

דוגמה 1 – משלוח לאדם פרטי

שימו לב! השליח ישלשל את המכתב לתיבה בה מופיע שם הנמען (בד"כ שם משפחה). מסיבה זו חשוב מאד כבר ביום הכניסה לדירה לסמן את התיבת דואר שלכם במדבקה עם השם שלכם. תוכלו להכין אחת בעצמכם או פשוט לרכוש אחת באמזון.

אם כבר בתיבות דואר עניינינו, עוד טיפ מנצח: מהר מאד תיבת הדואר שלכם תתמלא בפרסומות ופליירים (כן, כמו פעם), תחסכו מעצמכם את העצבים ותדביקו מדבקת Keine Werbung! על התיבה.

דוגמה 2 – משלוח למשרד \ גוף ממשלתי \ חברה

דוגמה 3 – משלוח לנמען מסוים בחברה

מקור לפורמטים: אתר Deutsche Post

עלות משלוח המכתב

בקישור הבא תוכלו למצוא פירוט של עלויות משלוח דבר דואר. המחירים לדואר רגיל נעים בין 0.7 אירו למשלוח גלויה ועד 4.5 אירו למשלוח חבילה עד 2 ק"ג. המחירים עלו ב01.01.2022 ומשתנים כל 3 שנים.

אם מדריך זה סייע לכם, אנא שקלו לתמוך באתר על ידי קניית קפה כתרומה קטנה. זה מאפשר לנו לשמור על מישראל לגרמניה בחיים ולהמשיך ליצור תכנים חדשים.

הארות, הערות או שאלות? מוזמנים לכתוב בתגובות למטה.

הערה: הכותבים באתר אינם אנשי מקצוע וכל הכתוב במאמר זה מבוסס על ניסיוננו האישי ומחקר שערכנו לטובת ידע כללי בלבד. מאמר זה שאינו תחליף לייעוץ משפטי. מידע נוסף בתקנון.

שתפו:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email
guest
0 תגובה
Inline Feedbacks
View all comments

מאמרים נוספים:

Abmeldung – כיצד לחזור מגרמניה לישראל?

כיצד לעשות רילוקיישן חזרה מגרמניה לישראל? באילו נושאים בירוקרטיים יש לטפל כשחוזרים מגרמניה לחזרה לישראל לאחר תקופה ברילוקיישן? כל המידע המאמר.